مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

چیلر تراکمی هوا خنک

 

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

تابلو برق چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک چیست؟

چیلر تراکمی هوا خنک سیستم تبریدی‌ای است که هم در ساختمان تجاری و صنعتی برای خنک کردن مایعات و از بین بردن خشکی و رطوبت هوا از آن استفاده می‌شود. از آن‌ها در مکان‌های متنوعی از جمله هتل‌ها، شرکت‌های تجاری و اداری، رستوران‌ها، مکان‌های ورزشی، ساختمان‌های مسکونی بزرگ، کارخانه‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی و غیره استفاده می‌شود. چیلر تراکمی هوا خنک قابل حمل، برای رویدادهای و سمینارهای موقتی عالی هستند. آن‌ها جمع و جور و بسیار کارآمد هستند و نصب و جمع آوری آن‌ها آسان است. در حالی که اغلب فرض می‌شود که چیلرهای تراکمی آب خنک بهتر از چیلر تراکمی هوا خنک است، این در صورتی درست است که به هزینه‌های نصب و نگهداری و مصرف برق و مصرف انرژی آن‌ها نگاه کنید. اگر نگاهی دقیق‌تر به این کارکرد و نحوه عملکرد آن‌ها بیندازید، خواهید دید که استفاده از کدام چیلر تراکمی از هر نظر مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین برای خرید و انتخاب یک نوع چیلر باید به کل فرایند ساخت و استفاده توجه تا تصمیم درستی گرفته و خریدی آگاهانه و مناسب انجام شود.

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

چیلر تراکمی هوا خنک ثابت

چیلر تراکمی هوا خنک چگونه کار می‌کند؟

چیلر تراکمی هوا خنک گرما را از آب فرایند صنعتی جذب می‌کند؛ سپس این گرما را به هوای اطراف واحد خنک کننده انتقال می‌دهد. این گرمای اضافی به طور معمول در مناطقی که وجود آن مشکلی ایجاد نمی‌کند، استفاده می‌شود و به عنوان یک مزیت به کار می‌رود. به عنوان مثال، این حرارت و گرمای اضافی را می‌توان برای گرم کردن محیط‌ها و مکان‌های خاصی در زمستان استفاده کرد و در بسیاری از هزینه‌ها و مصرف انرژی برای گرم کردن آن محیط و مکان صرفه جویی کرد. این چرخه با تبخیر کننده شروع می‌شود که دارای مبرد مایع است که در سراسر لوله‌های تبخیر کننده جریان می‌یابد. در این فرایند، گرمای جذب شده آب سرد تبخیر می‌شود. سپس کمپرسور بخار مبرد را به سرتاسر لوله‌های تبخیر کننده می‌فرستد. بعد کمپرسور با پمپاژ بخار مبرد را به خازن می‌فرستد که باعث افزایش دما و فشار می‌شود. بخار مبرد تا زمانی که در لوله‌های کندانسور قرار دارد، حرارت خود را جذب هوا یا آب خنک کننده می‌کند. سپس مایع با فشار بالا از طریق دستگاه انبساط به سمت تبخیر کننده حرکت می‌کند. در این فرآیند، فشار بخار مبرد به همراه درجه حرارت کاهش می‌یابد. برای تکمیل چرخه مداوم، بخار مبرد در لوله‌های آب سرد برگشت داده می‌شود تا گرمای بیشتری از آن جذب شود.

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

چیلر تراکمی هوا خنک قابل حمل

 

چیلر تراکمی هوا خنک با چیلر تراکمی آب خنک چه تفاوتی دارد؟

چیلر تراکمی هوا خنک و چیلر تراکمی آب خنک به شیوه‌ای نسبتا مشابه کار می‌کند. آن‌ها هر دو دارای یک اپراتور، کمپرسور، کندانسور و یک شیر انبساط هستند. تفاوت اصلی این است که یکی برای خنک کردن کندانسور از هوا و دیگری از آب استفاده می‌کند.

– همه چیلرها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند تا در سطح مطلوب مورد انتظار کار کنند، اما نگهداری، سرویس و تعمیر چیلر تراکمی هوا خنک ساده‌تر و ارزان‌تر است.

چیلر تراکمی هوا خنک به برج خنک کننده یا پمپ آب کندانسور نیاز ندارند.

چیلر تراکمی هوا خنک حدود 10 درصد بیشتر از چیلر تراکمی آب خنک، برق مصرف می‌کند.

 

انواع چیلر تراکمی هوا خنک کدامند؟

  • چیلر تراکمی هوا خنک ثابت: از این چیلرهای تراکمی زمانی استفاده می‌شود که گرمای اضافه و بیش از حدی وجود نداشته باشد.

 

  • چیلر تراکمی هوا خنک متحرک و قابل حمل : از چیلرهای تراکمی متحرک و قابل حمل می‌توان به عنوان چیلرهای ثابت هم استفاده کرد.
مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

نصب و نگهداری چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک در کجا نصب می‌شوند؟

چیلرهای تراکمی هوا خنک معمولا در اتاق‌های تجهیزات مکانیکی یا در منطقه‌ای از ساختمان که هوای خنکی دارند، نصب می‌شوند. در برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی، چیلر تراکمی هوا خنک در قسمت‌هایی که دارای هوای خنک‌تری هستند، نگهداری می‌شوند. مکان نصب این چیلرها به اندازه چیلر و کمپرسور آن بستگی دارد. در برخی موارد، این چیلرها را در فضای باز نصب می‌کنند.

 

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

در چیلرهای تراکمی بیشترین مصرف برق را موتور الکتریکی متصل به کمپرسور و پس از آن موتور الکتریکی متصل به آب اپراتور دارد. در هر چیلر تراکمی این دو مصرف کننده برق وجود دارد. مصرف برق و مصرف انرژی در چیلر تراکمی هوا خنک برای موتور الکتریکی کمپرسور، پمپ آب سرد و فن‌های کندانسور استفاده می‌شود، در حالی که در چیلر تراکمی آب خنک برق و انرژی برای موتور الکتریکی کمپرسور، پمپ آب سرد، پمپ آبگرم و فن برج خنک کننده مصرف می‌شود. تفاوت مصرف برق و انرژی این دو نوع چیلر در این است که در چیلرهای تراکمی هوا خنک کندانسور با فن خنک می‌شود اما در چیلرهای تراکمی آب خنک، کندانسور با فن خنک نمی‌شود بلکه توسط آب در یک مبدل حرارتی پوسته و لوله خنک می‌شود.بعد این آبگرم توسط یک پمپ به برج خنک کننده ارسال می‌شود تا در آنجا خنک شود. بنابراین به دلیل تعدد فرایند خنک سازی برق بیشتری در چیلرهای آب خنک نسبت به چیلرهای هوا خنک مصرف می‌شود.

مصرف برق چیلر تراکمی هوا خنک چقدر است؟

تعمیر چیلر تراکمی هوا خنک

 

تفاوت قیمت چیلر تراکمی هوا خنک و آب خنک چقدر است؟

برای درک تفاوت قیمت بین قیمت یک چیلر تراکمی هوا خنک و آب خنک باید طول عمر قطعات و لوازم سازنده و هزینه‌های نصب و نگهداری آن‌ها در نظر گرفته شود. به طور کلی قیمت چیلرهای آب خنک نسبت به هوا خنک کمتر است. با این حال، آن‌ها به طور کلی هزینه‌های عملیاتی بیشتری دارند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به نصب یک برج خنک کننده دارید. استفاده از یک برج خنک کننده همراه با چیلر تراکمی آب خنک، می‌تواند هزینه‌های اضافی ایجاد کند، از نظارت منظم بر روی کیفیت آب برج خنک کننده گرفته تا تعمیر و نگهداری لوله‌های انتقال آب و پمپ‌های آن، که همگی آن‌ها هزینه‌های اضافی هستند و بر قیمت نهایی چیلر تراکمی آب خنک تاثیر می‌گذارد . با این حال، چیلرهای هوا خنک می‌توانند با فشار پایین تحت فشار کار کنند و مصرف برق و مصرف انرژی کمتری دارند. قیمت انواع چیلرهای تراکمی هوا خنک بسته به سایز و اندازه و نوع کارکرد آن‌ها متفاوت است.

 

منابع:

https://coolingpowercorp.com/news/air-cooled-chiller-work/

Water-Cooled vs. Air-Cooled Chillers

No Comments

Post A Comment