چیلر اسکرال چیست؟

چیلر اسکرال چیست؟

چیلر اسکرال چیست؟

یکی از انواع کمپرسور که امروزه در دنیا شدیداً مورد توجه قرار گرفته، کمپرسور های اسکرال می باشند.

این کمپرسور ها از دو حلزون که یکی ثابت و دیگری متحرک است تشکیل شده است. حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد می کند. این نوع کمپرسور ها دارای مزایای فراوانی می باشند که باعث جایگزین شدن آنها بجای کمپرسور های رفت و برگشتی شده است که برخی از مهمترین این مزایا بشرح زیر است:

1- طول عمر بالا و نگهداری آسان:

این نوع کمپرسورها پایین ترین نرخ خرابی را در بین سایر انواع کمپرسورها دارند و نگهداری آنها بسیار ساده است. این مهم بدلیل وجود خصوصیات زیر بدست آمده است:

الف- تعداد قطعات متحرک کمتر نسبت به سایر انواع.

ب- مقاومت در مقابل بازگشت مایع به کمپرسور (که یکی از بزرگترین علت های خرابی در کمپرسور های رفت و برگشتی است) بدلیل عدم وجود (Valve plate) و همچنین روش متراکم کردن گاز در این نوع کمپرسور ها.

ج- گشتاور استارت پایین ، زیرا این نوع کمپرسور ها بدلیل روش خاص متراکم کردن گاز عملا بدون بار راه اندازی می شوند.

د- سیستم های حفاظتی الکترونیکی داخلی برای موتور.

و- سیستم حفاظتی داخلی در مقابل دمای بیش از حد ورودی.

 

2- کارکرد آرام، بدون صدا و لرزش:

کمپرسورهای Scroll کم صداترین کمپروسور ها در محدوده کار خود می باشند بطوریکه صدای تولید شده توسط آن ها در مقایسه با کمپرسور های بسته رفت و برگشتی ۶۰ db کمتر است، همچنین بدلیل ماهیت چرخشی کار، این کمپرسور ها در مقایسه با حرکت رفت و برگشتی در کمپرسورها تقریبا بدون لرزش هستند.

3- داشتن COPبالا:

COP این کمپرسور ها نسبت به انواع دیگر به مقدار قابل ملاحظه ای بیشتر است، بطوریکه در برخی موارد در مقایسه با کمپرسور های رفت و برگشتی COP آن ها تا حدود ۲۰ درصد بالاتر است، این به معنی مصرف برق کمتر و نیاز به کندانسور کوچکتر در تناژ مساویست.

No Comments

Post A Comment