بررسی بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع

بررسی بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع

بررسی بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع

در ابتدا باید دانست سیستم تهویه مطبوع به سیستم و دستگاهی گفته می‌شود که برای یک نواخت کردن و حفظ شرایط آب و هوایی مطلوب و دلپذیر، دمای هوا و… در یک مکان را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود که افراد در تمامی شبانه روز خود در انجام فعالیت‌های روزمره آسایش و رفاه داشته باشند. این سیستم تهویه هوا خود دارای انواع گرمایشی و سرمایشی می‌باشد که در مکان‌های مختلف انواع دلخواه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد اکنون در این مبحث بهترین سیستم تهویه مطبوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم. یکی از کارآمدترین سیستم تهویه مطبوع کولر آبی می‌باشد که به وسیله آن آب تبخیر می‌شود و هوا خنک نگه داشته می‌شود یعنی به گونه‌ای است که قسمت‌های مختلف آن با یکدیگر منسجم و هماهنگ می‌شود و باعث عمل آن می‌شود. یکی دیگر از سیستم تهویه مطبوع کولر گازی می‌باشد که در مدل‌های مختلف دیواری، ایستاده، کاستی، پنجره‌ای و .. می‌باشد و ساختارها و مدل‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد. از دیگر سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت می‌باشد که دارای یونیت داخلی و خارجی می‌باشد و از مهم‌ترین کارایی آن این است که بازده هوا را بالا می‌برد و این خود موجب کاهش مصرف سوخت و اکسیژن می‌شود. یکی از دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت مرکزی می‌باشد که در مدارس، مجتمع تجاری، هتل‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از بهترین نوع سیستم تهویه مطبوع چیلر می‌باشد که از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. سیستم‌های تهویه مطبوع خود دارای انواع مختلفی است که کیفیت آن‌ها بسیار متنوع می‌باشد و هر یک از این سیستم‌ها از مزایا و معایبی برخوردار می‌باشند که در این مبحث جزئیات و اطلاعات دقیق درباره این محصولات در نظر گرفته می‌شود.

بررسی بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع

یک تهویه مطبوع باید توانایی یکنواخت کردن هوای محیط را داشته باشد

 

کیفیت انواع سیستم تهویه مطبوع به چه صورت می‌باشد؟

با توجه به اینکه سیستم‌های تهویه مطبوع بسیار متنوع می‌باشند و عملکرد و کارایی آن‌ها بسیار عالی می‌باشد از طرف نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به بازار عرضه می‌شود و در اختیار افراد قرار می‌گیرد. تهویه مطبوع برای حفظ بهداشت خانه و هوای داخل آن مورد توجه قرار می‌گیرد و امری بسیار مهم است و این سیستم‌های تهویه باشند می‌شوند بو و هوای نامطبوع داخل خانه از بین برود و در صورتی که خانه از این سیستم تهویه مطبوع برخوردار نباشد رطوبت تمامی خانه و گوشه و کنار آن را در بر می‌گیرد و در واقع این خود به نوعی آلودگی به وجود می‌آورد و برای افراد در آن خانه بسیار خطرناک می‌باشند. این سیستم‌ها جریان هوا داخل خانه را حفظ می‌کنند و موجب می‌شود هوای تازه در آن مکان ایجاد شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره این سیستم‌ها وجود دارد این است که در زمان استفاده از آن‌ها باید از اینکه دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع باز باشند اطمینان حاصل شود و در صورتی که این دریچه‌ها بسته شوند از این رو هوای تازه رد و بدل نمی‌شود و این سیستم‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند و باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن مشکلات اقدامات لازم به عمل آید.

یکی از نکات قابل توجه این است که سیستم‌های تهویه خود برای مکان‌های داخلی و تجاری بسیار مناسب می‌باشد و به منظور آسایش و رفاه افراد در یک ساختمان ایجاد می‌شوند در فصول گرم برای خنک کردن منزل و در فصول سرد برای گرم نگه داشتن ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از این سیستم‌ها مختص مکان‌های بسیار بزرگ می‌باشد و برخی نیز مختص مکان‌های کوچک میباشد و در زمان انتخاب و خرید آن‌ها باید به مکان قابل توجه نیز اهمیت دهند. به طور کلی می‌توان گفت سیستم‌های تهویه نه تنها برای رد و بدل کردن هوا و حفظ آن به کار گرفته می‌شود بلکه گاهی برای از بین بردن بوهای نامطبوع و ناخوشایند به کار گرفته می‌شود.

بررسی بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع

مصرف کم انرژی یکی از نکات مهم در انتخاب تهویه مطبوع است

 

 

نکات مهم درباره سیستم تهویه مطبوع

افراد چنانچه می‌خواهند سیستم تهویه مطبوع مناسبی برای ساختمان خود انتخاب کنند باید ملاک‌هایی را در نظر بگیرند که با مشکلاتی روبرو نشوند به طور کلی باید به گونه‌ای باشند که کیفیت آن‌ها متناسب با آن محیط باشد و باید قبل از خرید آن‌ها ریزترین و جزئی‌ترین اطلاعات را درباره آن‌ها در اختیار داشت که این خرید سریع‌تر و آسان‌تر صورت بگیرد. این سیستم‌ها در محیط‌های کاری و زندگی کاربرد بسیار زیادی دارند و قسمت مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل داده اند. یکی از کاربردهای این سیستم‌های تهویه این است که هوای اطراف را تمیز و پاکیزه می‌کند. این سیستم‌ها خود به دو شکل طبیعی و مکانیکی می‌باشند امروزه کاربرد آن بسیار گسترده‌تر شده است.

باید توجه داشت امروزه در اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها از این سیستم‌ها استفاده می‌شود و کاربرد آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد. در برخی شرایط نیز برای نگهداری میوه‌ها و محصولات کشاورزی از این سیستم‌ها استفاده می‌شود و دمای مشخص شده برای نگهداری از آن‌ها تنظیم شود. اگر بخواهیم برخی از کارکردهای این سیستم تهویه مطبوع را در نظر بگیریم این است که در آپارتمان‌های مسکونی، ساختمان‌ها اداری، مدارس و دانشگاه ها، بیمارستان ها، سوپر مارکت‌ها و مراکز خرید کوچک، شرکت‌های کوچک و بزرگ و هتل‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکته قابل توجه این است افرادی که در مکان‌هایی سکونت می‌کنند که آب و هوای آن‌ها تقریبا یکنواخت می‌باشد یعنی یا ثابت گرم می‌باشد و یا ثابت سرد می‌باشد می‌توانند از سیستم تهویه تک مرحله استفاده کنند. این سیستم‌ها ارزان می‌باشند و متقابلا بازدهی آن‌ها پایین می‌باشد این دستگاه‌ها در تمامی زمان‌ها با تمام توان و ظرفیت خود عمل می‌کنند.

منابع:

 https://blog.faradars.org

 https://tasisatnews.com

No Comments

Post A Comment