بررسی انواع تهویه مطبوع خانگی

بررسی انواع تهویه مطبوع خانگی

بررسی انواع تهویه مطبوع خانگی

در ابتدا باید دانست یکی از سیستم‌هایی که شرایط داخلی یک ساختمان اعم از کیفیت هوا، دما، رطوبت و میزان فشار و… را به حالت متعادل و کنترل شده باز می‌گرداند و این عمل را مهندس مکانیک با بهره‌گیری از برنامه‌ها و اصول مکانیک، سیالات، منتقل کردن حرارت و… انجام می‌دهد و اینگونه است که سیستم تهویه مطبوع خانگی صورت می‌گیرد. این سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی خود دارای انواع و مدل‌های گوناگونی می‌باشد که هر یک از آن‌ها مزایای خاص خود را دارد.

یکی از موارد سیستم تهویه مطبوع خانگی کولرگازی پنجره‌ای می‌باشد که با بهره گیری از برق خانگی هوای خنک ایجاد می‌کند و این نوع کولر کارایی بسیار زیادی دارد و اصولا بر روی پنجره قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات این نوع تهویه‌ها این است که با سر و صدای زیادی همراه می‌باشد و میزان خنک کردن و نیروی آن‌ها بسیار کم می‌باشد. یکی دیگر از سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی کولر گازی پرتابل می‌باشد که کاربرد آن همچون کولر گازی پنجره‌ای می‌باشد اما یکی از تفاوت‌های قابل توجه آن این است که به آسانی قابل حمل و جابجایی می‌باشد و دلایل حمل و نقل آسان آن این است که از چرخ‌هایی برخوردار می‌باشد. این نوع کولر در مکان‌هایی همچون بانک ها، محیط‌های تجاری، هتل‌ها و … کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی کولر اسپیلت می‌باشد که عموما در خانه‌ها، هتل‌ها، متل‌ها و… کارایی بسیار زیادی دارد و از تفاوت‌های این مدل با مدل‌های قبل این است که بر روی دیوار قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کولر این است که دارای دو چرخه می‌باشد یعنی هم برای خنک کردن و هم برای گرم کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد نکته قابل توجه این است که تمامی سیستم‌هایی که ذکر کردیم مواردی هستند که برای تهویه خانه از آن‌ها استفاده می‌شود و به عنوان سیستم تهویه مطبوع خانگی از آن‌ها یاد می‌شود.

بررسی انواع تهویه مطبوع خانگی

کولر گازی

سیستم تهویه مطبوع خانگی از چه مزایا و معایبی برخوردار می‌باشند؟

یکی از سیستم تهویه مطبوع خانگی اسپلیت یونیت می‌باشد که از مزایای آن این است که ارزان می‌باشد و افراد برای تهیه آن به مشکل بر میخورند و کنترل آن به آسانی و بدون دشواری صورت می‌گیرد. به آسانی می‌توان آن‌ها را تهیه نمود و نصب آن‌ها آسان است. اما علاوه بر این مزایا معایبی را نیز دارا می‌باشد که از جمله آنها: تعداد یونیت خارجی آن‌ها زیاد می‌باشد، برق زیادی را مصرف می‌کند، در برخی مواقع امکان آن وجود دارد فیوز آن واحد آپارتمانی پریده و عمل آن متوقف شود، به سیستم گرمایشی البته به صورت مستقل نیازمند می‌باشد و در نهایت فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند.

یکی دیگر از انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی داکت اسپلیت می‌باشد که در پروژه‌های مسکونی و ساختمانی مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد از مزایا و معایبی برخوردار می‌باشد برخی از مزایای این سیستم این است که قیمت آن نسبتا مناسب می‌باشد و می‌تواند گرمایش را به وجود آورد با استفاده از آب گرم حال آنکه معایب این سیستم این است که کانال کشی آن باید به صورت دقیق صورت گیرد و در زمان نصب ارتفاع نیز در نظر گرفته شود، صدای آن بسیار زیادی می‌باشد که این خود باعث آزار افراد می‌شود به ویژه در زمان استراحت و شب و مصرف برق آن بسیار زیادی می‌باشد.

یکی دیگر از سیستم تهویه مطبوع خانگی سیستم مینی وی آر اف می‌باشد که مزایای آن این است که مصرف آن بسیار کم است، صدای آن آرام است، از ظرفیت بالایی برخوردار می‌باشد و طول عمر آن بسیار زیاد می‌باشد حال آنکه تنها یک عیب و نقص دارد آن هم این است قیمت آن تقریبا زیاد می‌باشد. و از دیگر سیستم تهویه مطبوع خانگی سیستم مینی چیلر و فن کویل می‌باشد که مزیت آن این است که به امکانات کمتری نیازمند می‌باشد، مصرف برق ان کاملا کنترل شده می‌باشد و یونیت‌های داخلی آن متنوع و متفاوت می‌باشند. حال آنکه معایب آن قیمت بسیار بالا، ایجاد رسوب در سیستم به وسیله آب موجود در آن.

بررسی انواع تهویه مطبوع خانگی

در هنگام خرید باید به میزان مصرف انرژی تهویه توجه کنید

مصرف انرژی و قیمت سیستم تهویه مطبوع خانگی به چه صورت می‌باشد؟

حال باید دانست سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی خود از مدل‌های بسیار متنوع و مختلفی برخوردار می‌باشد و قیمت هر یک از این سیستم‌ها با توجه به کیفیت آن‌ها بسیار متغیر می‌باشد. ابتدا باید در زمان خرید سیستم تهویه مطبوع خانگی اطلاعات دقیق و جزئی در اختیار داشت و افرادی که در این زمینه مجرب و متخصص می‌باشند می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. برخی از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع محصولات خود را با کیفیت عالی به فروش می‌رسانند اما افراد باید در نظر داشته باشند گارانتی این محصولات نکته مهم و اساسی می‌باشد که در زمان خرید باید در نظر گرفته شود. مثلا یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های خرید این محصولات تهویه آرسام می‌باشد که قیمت محصولات آن‌ها بسیار مناسب می‌باشد و دوام و کارایی آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد و مصرف انرژی آن بسیار کنترل شده می‌باشد و در واقع این موارد از مهم‌ترین نکاتی هستند که در زمان خرید سیستم تهویه مطبوع خانگی به آن‌ها توجه می‌شود. گاهی این محصولات را می‌توان به صورت آنلاین خریداری کرد و در زمان اینگونه خرید باید تمامی اطلاعات فروش و قیمت و کیفیت و… در نظر گرفته شود.

در نهایت قیمت هر یک از سیستم تهویه مطبوع خانگی برای شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد اما نباید کیفیت را به خاطر قیمت ارزان نباید نادیده گرفت بلکه باید اولین نکته در زمان خرید این محصولات باشد. این محصولات در زمان خرید چنانچه با مشکلاتی روبرو شوند می‌توانند در صورتی که گارانتی داشته باشند آن‌ها را تعویض نمود و در غیر این صورت می‌توان برای تعمیر آن‌ها اقدام کرد.

No Comments

Post A Comment